24-01-2013

Slonzige linzen!

Er stonden linzen op 't menu. Een gerecht waar ik al veel over had gehoord, maar 't had mijn lippen nog nooit geraakt. In mijn gekregen 'Veganomicon' (waarvoor dank, lief) botste ik op een recept voor die fameuze 'sloppy joe', zonder gehakt, maar boordevol voedzame linzen. Mijn nieuwsgierigheid vond een plekske op de eetkalender en gisteren was 't zover.

Ik was niet helemaal zeker wat ik ervan moest verwachten, vond 't nogal een rare gedachte om een soort van spaghettisaus op een broodje te knallen. Die Amerikanen zijn dan ook meer dan eens goed gek, maar hier moet ik hen gelijk geven. Die brij van linzen en tomaat is een perfect luie-wijven-gerechtje. Rap klaar, niet teveel ingrediƫnten en 't eindresultaat is prima te pruimen.



De mannen in huis waren ook tevree. De linzenmoes serveerde ik met broodjes, yofu en sperzieboontjes.

Op de tweede foto is 't een beetje te zien. Mijn zoon is gehavend. Hij kreeg een duw van zijne maat op de speelkoer en mocht efkes logeren in 't spoed. Een gat in 't voorhoofd, dat niet getemd kon worden door de huisdokter. Dan maar naar 't ziekenhuis en onder volledige verdoving... Gelukkig geen pijn de dag erop, enkel de knie, die ook in de klappen deelde. Mijn moederhart deed overuren. Ik thuis met Fons. 't Lief in 't ziekenhuis met Ot. 't Moest er ooit 'ns van komen, die eerste kwetsuren. Dat zijn de risico's van 't speelvak!


1 opmerking: