25-11-2010

Naaien, naaien, naaien

Broekskes maken, dat wordt nu ne keer mijn specialiteit zie! ‘k Heb er nog maar 2 gemaakt en ‘k ben nu al ongelooflijk trots op mezelf. Het eerste was schoon en werd ook door omstaanders onthaald met oh’s en waauw’s, maar het tweede vind ikzelf nog mooier! Een simpel groen ‘poan’ne’ broekske, versierd met paspelband in een niet te definiëren kleur (bruin, aubergine, paars….). Ik vind het mooi! Het broekske is gemaakt volgens een patroontje dat mijn naaijuf heeft getekend. Dankjewel, juf! :D






















Mijn volgende ‘klasproject’ wordt nu dus een cowboyhemd. Benieuwd hoeveel weken me dat gaat kosten! Het patroon komt uit de laatste knippie en mijn stofje heb ik gekocht bij Noeks. De evolutie volg je hier!

Cowboystofje voor Otto's hemd

Een vriendin heeft me gevraagd om een kussen te maken voor haar kleine bengel en van ’t weekend moet ’t af. ‘k Heb hier al een supermakkelijk patroontje gevonden, nu nog stofjes combineren en ’t ‘spel es espe’! In Ikea vond ik trouwens heel goedkope binnenkussens. Dat is volgens mij iets handiger dan opvullen met één of andere losse vulling, want aangezien ’t een groot (65 cm x 65 cm) exemplaar wordt, lijkt me dat niet zo handig om ’t hele ding in de wasmachine te laten rondslingeren. Ik ben zelf al heel benieuwd naar ’t resultaat, want ’t is mijn allereerste kussensloop. ‘k Heb meteen dan nog maar een paar binnenkussens mee gesnoept uit de Ikea om ook voor mezelf enkele slopen in elkaar te knutselen. Foto’s volgen!

Met de sneeuw door de ruiten, kreeg ik plots het idee om een sjaal te maken voor mijn kleine peuter. Mutsen genoeg, tijd voor een sjaal! :) Een groot half uurtje werk gehad en het resultaat mag er zijn!
Heel simpel te maken trouwens. Ik heb 2 rechthoeken geknipt van 80 cm op 10 cm. Je knipt die dus uit de stofjes die je graag wilt. Ik heb een kantje in bruine teddy en een kantje in een fantasiekatoentje. Die leg je met de goeie kanten op elkaar, stik er op zo’n 17 cm van ’t eind ook nog een lintje tussen. Draai de heleboel om en stik met een sierstiksel alles mooi dicht. Klaar! Laat die kou nu maar komen!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten